Kuvaus

Sisustus / Kierrätys / Remppailu / DIY / Koti

maanantai 12. kesäkuuta 2017

Puinen porrasjakkara

Olin ihan alunperin ollut sitä mieltä, että meidän keittötason alle kuuluisi ihana vanha puinen porrasjakkara. Sellainen ei kuitenkaan tullut silloin vastaan, joten tyydyin Ikean versioon, joka on alusta pitäen ollut maalaus- ja remppaoperaatioissa mukana ja tietysti sen ulkokuori on nyttemmin sen mukainen. Vanha puinen versio oli minulla kuitenkin mielessä ja välillä olen nettikirppareilta katsellut löytyisikö sieltä meille toivomaani jakkaraa, muttei oikeanlaista tullut kuitenkaan vastaan. Kunnes sitten eräs tuttu tarjosi meille huonekaluja erään tilan tyhjennyksen myötä ja mikäs siellä joukossa olikaan - juuri sellainen porrasjakkara, jota olin meille ajatellut!





Ruskean sävyt eivät lukeudu lemppariväreihini, mutta tässä jakkarassa ruskea toimii erinomaisesti. Se sopii niin paljon paremmin keittiön väreihin ja tunnelmaan kuin musta edeltäjänsä. Ulkonäkönsä lisäksi jakkara on myös käytännöllinen väline työtason alla - yllän nimittäin sen avulla kiipeilemään muuten minulle ulottumattomissa oleville keittiön yläkaapeille. Mitään joka päiväisessä käytössä olevaa tavaraa ei niissä kyllä tämän vuoksi säilytetäkkään.



Jotain astioitakin olen meille kotiuttanut. Löysin Kierrätyskeskukselta Aino Aallon kulhon muutamalla eurolla. Jokin tämän sarjan tuotteissa viehättää minua suuresti. Omistan myös suuremman kulhon harmaana, sekä harmaita ja sammaleen vihreitä laseja. Usein olen pyöritelyt käsissäni myös Aino Aallon lautasia, mutta toistaiseksi olen kuitenkin ollut ostamatta niitä. 
Ystävältä sain kivan keltaisen emalikulhon ja valkoinen emalikattila tuli meille samasta osoitteesta kuin jakkarakin.



Tuhannet kiitokset kaikille keittiösetin arvontaan osallistuneille henkilöille. Oli niin ihanaa lukea teidän jättämiä kivoja kommentteja ja postausideoita. Diy, remppaus, sisustus ja kirpparointi mainittiin aika tasaisesti lähes kaikissa kommentissa, joten jatkan tällä hyväksi havaitsemallani linjalla :)

Arvonnan voittajaksi nousi Hannele Ruusukummusta ja olenkin ollut häneen jo yhteydessä. Uutta keittiöaiheista arvontaa on muuten kesän aikana vielä tulossa, joten kannattaa pysytellä kuulolla!


6 kommenttia :

  1. Ihana!
    Tarjoisipa minullekkin joku, joskus tuollaisia vanhoja esineitä..:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niitä voi välillä tulla yllättäviltäkin tahoilta 😊

      Poista
  2. Ihana! Kelpaisi mullekin. :) Meillä on ihan perusjakkara (jota olen epäonnistuneesti tuunaillut :D), joten toivottavasti löytäisin joskus kivan uuden, jota ei hävetä pitää esillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä sunki oma tulee vielä vastaan 😊 tämä anto odotella itseään 1,5 vuotta!

      Poista
  3. Kaunis jakkara <3 Minusta on ihan parasta, kun löytää kauniita ja yhtä aikaa käytännöllisiä ihanuuksia!

    VastaaPoista
  4. Minustakin on kivaa löytää käytännöllisiä ja kauniita esineitä. Jotkut löydöt ovat kyllä aika puhtaasti vaan kauniita, mutta onhan se kiva elää sellaisessa ympäristössä, joka miellyttää omaa silmää 😊

    VastaaPoista