Kuvaus

Sisustus / Kierrätys / Remppailu / DIY / Koti

keskiviikko 20. tammikuuta 2016

Blogini tarina

Olin ajatellut jo aikaisemmin kirjoitella jotain tänään tänne blogini puolelle. Viime kerrastahan on taas tovi vierähtänyt. Sattumalta ihana Pilviraitti oli juuri tänään laittanut minulle haasteen, johon päätin nyt heti vastailla. Olen saanut myös kaksi muuta kivaa haastetta, muttei minulle nyt ole niihin tarpeeksi kuvamateriaalia, joten ne jäävät odottamaan vielä vastaus vuoroaan.

Tämä minun bloginihan ei ole vasta kuin 7 kk vanha. Olin jo jokin aikaa miettinyt blogin aloittamista. Äitiyslomalla ollessa tuli jotenkin tarve saada joku ihan oma juttu jonka parissa puuhailla. Arki pyöri kumminkin aika lailla siinä kotosalla lasten parissa. Pikkuveli oli siinä vaiheessa vasta 2,5 kk vanha ja Pehkokin alle 3-vuotias. Blogin aloittaminen oli helppoa, olin tykännyt pitkään kuvaamisesta ja tekstin tuottaminen on minulle helppoa. Laatu molemmissa onkin sitten eri juttu ;)


Mitään hirveää kehityksen kaarta ei tällaisessa alle vuoden vanhassa blogissa ole vielä oikein havaittavissa. Alunperin mukana piti olla myös kasvisruoka juttuja, mutta ruuan kuvaaminen on vaikeaa ja aikaa vievää, eikä sellaisille kuvakulmille ole oikein aikaa, kun kaksi pientä nälkäistä suuta istuu ja odottaa vaativina ruokapöydässä. Eikä ne laittamani arkimössöt ole oikein esteettisesti muutenkaan kauniita. Myös lapsijutut ovat jääneet aika lailla pois. Molemmista aiheista tulen kyllä varmasti postailemaan silloin tällöin, mutten kuitenkaan mainittavan säännöllisesti.

Jos joku tulee muuttumaan, niin tämä blogini visuaalinen ulkoasu. Olen miettinyt muutamia muutoksia, jotka menevät varmasti myös toteutuksen puolelle.



Kamerana minulla ei ole mikään kallis tai hieno vehje. Ihan sellainen perus Olympus. Ihailen monien blogien kauniita kuvia ja olisin hyvin onnellinen jos osaisin käyttää järjestelmäkameraa sekä kuvankäsittely ohjelmia. Ikävä totuus on, etten osaa käyttää millään tavalla kumpaakaan. Olen kyllä ajatellut mennä vaikka jollekkin kuvankäsittely -kurssille, mutta aikaa sellaiseen en ole vielä löytänyt.

Merkittävin taitekohta blogini historiassa on tietenkin ollut rintamamiestalon osto ja sen remontoiminen. Jos aikaa bloggaamiseen ei mitenkään ylettömästi ollut sitä ennen, niin nyt sitä on ollut vielä vähemmän. Olin ajatellut blogata myös itse remontoinnista, mutta tekovaiheiden kuvaaminen ei tuntunut omalta jutulta, kuten ei puolivalmiiden huoneidenkaan esitteleminen. Jälkimmäisestä olen  olen kyllä jo vähän joustanut. Talon mukana aloitin huomattavasti värikkäämmän sisustajan elämän. Entinen kotimme oli hyvin musta-valko-harmaa voittoinen, mutta nykyisessä kodissamme on lähes joka huoneessa oma pirtsakampi tehostevärinsä. Jotenkin tällaista 1950-luvun taloa sisustaessa on värien käyttä paljon luontevampaa, kuin se oli 70-luvun kerrostalo kolmiossa.




Viime aikoina on ollut ihan huippua huomata, kuinka päivittäiset vierailut blogissani ovat kasvaneet, samoin kuin tänne jätettyjen kommenttien määrä. Tuntuu ihan uskomattomalta, että tätä käy lukemassa joku muukin, kuin oma äiti ja pari ystävää. Toivoisinkin, että vastaisuudessakin jätätte tänne viestejä, niitä on kiva lukea! Ja kiitos ylipäänsä että käytte tätä täällä lueskelemassa!

Tämän haasteen eteenpäin vieminen onkin vähän haastavampaa. En ole sattuneesta syystä päässyt lueskelemaan muiden blogeja viime aikoina kovinkaan ahkeraan, joten en ole varma mitkä blogit tämän ovat jo tehneet. Kokeillaan seuraavia:

Rautatieläistalo
Punainentalo maalla
Kauniskaikuu

Se neljäs joka haasteen haluaa ottaa vastaan voi tähän ilmottautua minulle!


Säännöt ovat seuraavanlaiset:
  • Haaste on avoin kaikille bloggareille (teema voi olla mikä tahansa). Saat osallistua vasta saatuasi haasteen (ja niitähän voi toki myös pyytää, jos tiedät jonkun saaneen sen)
  • Kirjoita ja julkaise oma tarinasi blogissasi: miten blogisi sai alkunsa, kuinka se on kehittynyt ajan saatossa ja mitkä ovat olleet merkittävimpiä taitekohtia.        
  • Haasta mukaa neljä blogia kirjoittamaan oma tarinansa. Mikäli joku kieltäytyy suorilta käsin, voit haastaa jonkun toisen. 
  • Muista ilmaista tarinasi yhteydessä linkkeineen päivineen, miltä blogilta sait haasteesi ja kenet haastat mukaan.  
  • Mikäli olet Instagramissa, käy halutessasi lisäämässä jonkin kuvasi yhteyteen tagi #blogisitarina. Näin kaikki Instagramissa olevat bloggarit näkevät, kenen kaikkien blogeissa nuo tarinat ovat nähtävillä. #Blogisitarina -haasteen käynnisti: kototeko-blogi


10 kommenttia :

  1. Ihanaan blogiin löysin tieni ❤️ Kaunista kodissasi ❤️Mukava oli lukea blogisi tarina ❤️

    VastaaPoista
  2. Kiitos haasteesta, otan sen ilomielin vastaan! :)

    VastaaPoista
  3. Mukavaa, että löysit aikaa vastata haasteeseen. :) Blogiasi on kiva lukea ja tykkään teidän uuden kodin värikkäästä tyylistä. :)

    VastaaPoista
  4. Minäkin joku aika sitten tänne eksyin ja jäin. On ilo katsella värikkäitä kuviasi kodistanne :).

    VastaaPoista
  5. Kiitos paljon Happystarhome. mukavaa että eksyit tänne :)

    VastaaPoista
  6. Nuppuja: Kivaa, et otit haasteen vastaan! :)

    VastaaPoista
  7. Kiitos vielä kerran, että haastoit minut Pilviraitti :) Ja kiitos kauniista sanoista <3

    VastaaPoista
  8. Kiitos myös kauniista sanoistasi Villa Sievähelmi :)

    VastaaPoista
  9. Oli kiva lukea blogisi tarina, itsekin olen kypsytellyt toisen blogin perustamista tästä huushollistani ja vanhojen retro tavaroiden keräämisestä, mutta nyt ei taida rahkeet riittää... Sitä omaa rintamamiestaloa odotellessa olen joutunut tyytymään 70-luvun rivitalon sisustamiseen musta-valko-keltaisella, mutta vielä paremmin värit tosiaan jotenkin sopisivat vanhaan taloon <3 Kuvia olet meiltä nähnytkin, kun ollaan IG-tuttuja. Terkuin mirkkukaroliina ;) Kiva kun löysin tänne, sulla on mun tyylinen maku sisustuksessa ja ihania kuvia!

    VastaaPoista
  10. Heippa Mirkku/Burmanhurmaa! Meillä tosiaan on samanlainen maku sisustuksessa. Kuvasi IG:ssä ovat <3 Ja kyllähän 70-luvun rivitaloa saa helposti väreillä sisustettua! Itsekkin toki käytin niitä edellisessä asunnossa, mutta vasta nyt olen alkanut niitä tosissaan räiskimään :)

    VastaaPoista